Wednesday 7 December 2011

Mencari Mursyid

dalam proses mencari mursyid..dah jumpa..mursyid kepada Guru Nurulzaman,,Ustaz Ismail namanye..tapi sebelum tu,,kena dapatkan confirmation dulu..sebelum nak pegi berguru,,kena dapat rasa seru dia dulu..dapat rasa banyak kali..lepas tu kena banyak buat solat istikharah..mohon pertunjuk daripada Allah..at least seminggu kena buat..solat istikharah kena buat banyak kali..tak boleh buat sekali je..sebab iblis akan mempermainkan kita nanti..buat banyak kali dan banyakkan berdoa..doa agar dipertemukan dengan guru mursyid yang dapat membimbing kita menuju jalan keredhaan Allah..kita kena ada usaha jadi mukmin..kita WAJIB jadi mukmin..

kita tengok seminggu dulu,,kalau betul petunjuk,,maka time cuti semester nanti akan ke Kuala Kangsar..nak berbai'ah dengan Ustaz Ismail..nak amik ijazah amalan syahadat..zikir Allah setiap masa dalam hati sampai dapat mendengar roh berzikir..dri ini tau konsep yg ringkas ni je..nak kena berguru jugak baru lagi paham..jangan main ikut syok sendiri je..pasti iblis intercept nanti..iblis tu senantiasa jelez tengok kita..dari zaman datuk Adam lagi sampai la sekarang..

bila dah sampai tahap mukmin nanti,,baru dapat dipelihara Allah..ni yang kita nak..dapat merasa kasih sayang Allah..moga dipermudahkan..kita ikut jalan ketuhanan pulak..asal diri ini mengambil jalan hikmah,,bila lama-lama,,dapat paham cket sebab utama segala kesaktian ini..kesaktian bukan tujuan tapi penyaksian dan perjalanan..

adakah dri ini akan meninggalkan segala ilmu hikmah selepas ini??? tidak sama sekali!!! akan diri ini istiqomah mengamalkan segala ilmu yang berguna dunia dan akhirat sampai bila-bila..Rasullullah dulu pendekar..kita kena ingat tu..jadi pendekar pun sunnah jugak..ye x?? salah tolong betulkan..sama-sama kita bersihkan hati yang TERLALU KOTOR ini..diri ini ada bercadang nak menuntut ilmu gayuman 9..hehe..gayuman 3 pun dah 2x fail..gayuman 9 tak tau lagi macam mana..

diri ini MAKHLUK PALING BERDOSA,,tapi ALLAH TETAP BAGI NIKMAT padaku..malu rasanya..dah sampai masanya daku berubah..daku mahu jadi mukmin..nak pikul amanah yang telah di amanahkan Allah..

kredit to my sifu..he open my view on what are 'we' all about...

No comments: