Monday 12 December 2011

Borink

bila sifu dah tarik diri untuk mengajar,,diri ini rase borink lak..yela,,takkan nak duduk umah je..nak gak jalan-jalan cari ilmu..now dri ini cari ilmu dekat internet je la..ni la yang senang bila dah moden..ada je guru yang sudi mengajar..kalau zaman dulu,,memang kena mendaki gunung bagai la baru boleh jumpa guru yang nak mengajar..

adakah mereka ini mengejar kemewahan dan nama??? jangan salah sangka saudaraku..antara tujuan para guru ini adalah kerana mahu berkongsi ilmu..agar kita semua boleh menjaga diri..ni salah satu je..banyak lagi sebab yang hanya diketahui oleh mereka sahaja..kenapa ada mahar??? senang je..ingat senang ke guru tu nak dapat sesuatu ilmu?? kita ni senang je dapat..at least kena la berkorban siket..baru la dapat rasa yang ilmu tu berharga..

ada seorang abang seguru yang duduk dekat dengan tempat diri ini belajar..die pun dah offer,,kalau ada free,,bagitau die..boleh training Pukulan Mat Kelang..memang rasa nak ajak je,,tapi kesian lak tengok dia..dia kena berkorban datang pegi kat diri ini..lagi satu masalah,,sekarang dah dekat nak final exam..tak pe lah,,nanti-nanti diri ini cuba untuk berjumpa..belanja beliau makan ciket..

saya budak baru belajar..kalau salah tolong tunjukkan..

time cuti sem nanti bercadang nak pegi melawat Guru Nurulzaman dengan mursyid beliau,,Ustaz Ismail..nak berbai'ah amalan syahadat..belajar nak jadi mukmin..dah ajak sorang kawan dah..die pun dah confirm nak follow sekali..elok sangat la tu

moga dipermudahkan..aminn...

No comments: